BPV Enquête

Inzicht in Beroepspraktijkvorming in het MBO

Veel ROC’s werken aan een verbetering van de kwaliteit van de stages (Beroepspraktijkvorming, BPV).

Het ministerie van OCW stimuleert en ondersteunt de onderwijsinstellingen daarbij. Voor het opstellen van een goed verbeterplan, is informatie nodig. In de praktijk valt dat nog niet mee; het meten van de tevredenheid van stagebedrijven blijkt vaak lastig. Zo zijn mailadressen niet altijd beschikbaar of hebben niet alle stagebedrijven wifi. Met de BPV-enquête bieden we een gebruiksvriendelijke oplossing.

Hoe werkt de BPV-enquête?

Met de BPV-enquête kun je tijdens het eindgesprek tussen de stagebegeleider en de praktijkopleider de stage evalueren. Je kiest een vragenlijst en laat deze invullen.

Neem contact met ons op

Download onze flyer van de Onderwijsspiegel of neem contact op. De medewerkers van onze helpdesk vertellen je graag alles over de BPV-enquête.

Contact

De BPV Enquête

Met de BPV-enquête kunt u tijdens het eindgesprek tussen de stagebegeleider en de praktijkopleider de stage evalueren. 

Meld je nu aan

Wat zijn de voordelen van een BPV Enquête?

  • De enquête is zowel online als offline beschikbaar.

  • Kan op elk apparaat worden ingevuld (smartphone, laptop, desktop).

  • De uitslag van de enquête is snel beschikbaar.

  • De informatie is actueel en inzichtelijk weergegeven.

  • Je bereikt een hoge respons bij stagebedrijven.

Wat levert een BPV-enquête u op?

  • Concrete input voor uw verbeterplan voor beroepspraktijkvorming.

  • Betrouwbare informatie van je stagebedrijven.

  • Snelle toegang tot de resultaten van de enquête.

Meer weten?

De medewerkers van onze helpdesk vertellen je graag alles over de BPV-enquête.

Helpdesk
ROC van Twente

Hoge respons op BPV-enquêtes

“Als stagedocent heb ik op de werkplekken met de I-pad heel gemakkelijk de BPV-enquêtes af kunnen nemen bij de werkbegeleiders van onze studenten. Tijdens de stagebezoeken heb ik de enquête op de I-pad klaargezet en de werkbegeleiders vulden hem – geheel anoniem – in vijf minuten in. Handig dat dit ook offline kon. De werkbegeleiders vonden het prettig dat hun mening gevraagd werd en voor mij was het een fluitje van een cent.”

Ben Bruggink, Docent Verpleegkunde en stagedocent- ROC van Twente
Alfa-college

Uitermate geschikt voor ons doel

“De BPV-docenten die de studenten op hun werkplek bezoeken, nemen nu de digitale vragenlijst mee naar de bedrijven. Daar kunnen ze hem in de laatste minuten van het BPV-gesprek afnemen. Het voordeel van de Onderwijsspiegel is dat de vragenlijst gedigitaliseerd is en ook offline gebruikt kan worden. Dat laatste vinden we belangrijk omdat op de BPV-plaats niet altijd een internetverbinding is. Met deze manier van werken hebben we meer grip op deelname om de enquêtes daadwerkelijk in te vullen.”

Bert Bennink, Beleidsadviseur centrale eenheid Onderwijs en kwaliteitszorg Alfa-college / Groningen

Wat typeert onze aanpak?

  • We stemmen zorgvuldig af

  • We werken vanuit meerdere perspectieven; 360gradenaanpak

  • Combinatie van input (data) en het goede (spiegel)gesprek

  • Eigenaarschap is uitgangspunt

  • Evidence based

  • Leerlingen merken het effect

Download onze flyer